DİJİTAL
REKLAMCILIK NEDİR?
Teknolojik
gelişmeler ve yenilikler sosyal hayatta da değişikliklere neden olmaktadır.
Özellikle bilgisayar ve sonrasında internetin hayatımıza girmesi, coğrafi
sınırların eski değerini kaybetmesi, bilginin kolay ulaşılabilir ve hızlı elde
edilebilir olması gibi pek çok değişikliğin sebebi olmuştur. İnternetin
hayatımıza kattığı büyük değişimin miladı internet bağlantılı bilgisayarların
ofisten evimize, evimizden cebimize gelmesi ve böylece her an bizimle
yaşamımızın bir parçası haline dönüşmesidir. Sosyal hayatta köklü değişikliklere
neden olan internet teknolojisi, kurum ve kuruluşları da etkilemiş, bir yandan
teknolojiye uyum sağlayan şirket yapıları daha başarılı ekonomik sonuçlar elde
ederken diğer yanda şirketlerin sosyal paydaşlarıyla olan ilişkileri de
süreçten etkilenmiştir.
Gelenekselleşen
medya unsurlarının sosyal medya WEB 2.0 kavramının geliştirilmesi ile birlikte
her alanda olduğu gibi alışverişlerde reklam ve tanıtımlarda bireylerin
kolaylığını sağlamak ve sosyal mecrada etkili olmak markalar için hayati önem
taşır. Dijital reklamı ele almadan önce küresel köy kavramını açıklarsak isek
bağlantıyı daha net inceleyebiliriz.
Küresel köy, Kanadalı yazar Marshall
McLuhan'la birlikte anılan bir kavram. McLuhan, özellikle elektronik iletişimin
yaygınlaşmasıyla birlikte, dünyanın küçük bir topluluk gibi olacağına
inanmıştı. Örneğin, dünyanın pek çok farklı yerindeki insanlar, televizyon
programları yoluyla aynı haber ve olayları izlemektedir. İnsan etkileşiminin
globalleştiği ve herkesin etkileşime tek tuşla yapabildiği dünyamızda
reklamlarda internet ve sosyal mecralarda yer alan dijital reklamlardan
oluşmaktadır. Dijital reklamlar kişilerin günlük hayatımızda herhangi bir
sitede veya sosyal medyada karşımıza çıkar.Dijital reklamlar yaratıcı ve hedef kitlenin dikkatini çok kısa sürede
çekebilmektedir. Ayrıca diğer mecralara göre etkileşimi daha ölçümlenebilir
olması marka reklam stratejilerini tasarlarken markalara kolaylık sağlar. Sosyal
medyada yer alan reklamların popülaritesi bakıldığında televizyon radyo ve
gazete gibi geleneksel reklam mecralarından çok daha popüler olduğu görülür. Dijital
reklamcılığın en zor kısmı ve belki de en temel riski ise insanlar gün boyu çok
sık karşılaştığı için insanlar bu reklamları gözardı etmeye dikkat etmemeye
başlarlar. Hal böyle olunca Dijital
reklamlar ayrı bir yaratıcılık ve uzmanlık gerektirir.
İnternet Reklamcılığının Avantajları
Nelerdir?
İnternet
reklamcılığı avantajları doludur diyebiliriz. Bu avantajlar; Reklamı yapılan
ürün veya hizmet daha fazla kişi tarafından görüntülenir.
İnternet
reklamları sayesinde reklamınız oldukça kısa bir süre içerisinde onlarca kişiye
ulaşacaktır. Tabii bu etkili bir kampanya ile gerçekleşir.
Reklamı
yapılan ürün ile ilgili bilgi almak isteyen kişi sayısı artacağından ürün
tanıtımını yapmak daha kolay bir hal alır.
Ürün
ve hizmet satışlarınızın artmasını sağlar.
Yüksek
bütçeler ayırmadan sadece internet üzerinden uzun süreli reklamlar
verebilirsiniz. Bu sayede işletmeler kar etmiş olur. Ayrıca internet reklamları
sayesinde Tv reklamları, broşür vb. gereksiz harcamalardan kurtulmuş olacaksınız.
İnternet
reklamları istenen dil seçenekleriyle yayınlanabileceğinden dünya çapında bir
kampanya yapılmış olur.
Diğer
reklamcılık yöntemleriyle ulaşılamayan alanlara dahi ulaşılabilir.
Bu
reklamlar sayesinde üretici ve tüketici arasında bir bağ kurulmuş olur.
İnternet
Reklamcılığının Dezavantajları Nelerdir?
Oldukça
farklı avantaja sahip olan internet reklamcılığının dezavantajları da vardır.
Bunlar;
Reklam
süresinin bittiğini bilmeyen şirketler, reklam kampanyasının devam ettiğini
sanabilir ve hedefine ulaşamaz.
Bütçe
yanlış girilirse yüksek tutarlar harcanmak zorunda kalınabilir.
Hedefleme
doğru yapılmadığı durumda reklam kampanyası için boşa zaman harcanmış olur.
Reklam
kampanyalarının analizi yapılmalıdır ve etkili olup olmadığı belirlenmelidir.
Aksi takdirde zaman ve maliyet kaybına yol açar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder