23 Ekim 2017 Pazartesi

DİJİTAL REKLAMCILIK NEDİR?
Teknolojik gelişmeler ve yenilikler sosyal hayatta da değişikliklere neden olmaktadır. Özellikle bilgisayar ve sonrasında internetin hayatımıza girmesi, coğrafi sınırların eski değerini kaybetmesi, bilginin kolay ulaşılabilir ve hızlı elde edilebilir olması gibi pek çok değişikliğin sebebi olmuştur. İnternetin hayatımıza kattığı büyük değişimin miladı internet bağlantılı bilgisayarların ofisten evimize, evimizden cebimize gelmesi ve böylece her an bizimle yaşamımızın bir parçası haline dönüşmesidir. Sosyal hayatta köklü değişikliklere neden olan internet teknolojisi, kurum ve kuruluşları da etkilemiş, bir yandan teknolojiye uyum sağlayan şirket yapıları daha başarılı ekonomik sonuçlar elde ederken diğer yanda şirketlerin sosyal paydaşlarıyla olan ilişkileri de süreçten etkilenmiştir.
Gelenekselleşen medya unsurlarının sosyal medya WEB 2.0 kavramının geliştirilmesi ile birlikte her alanda olduğu gibi alışverişlerde reklam ve tanıtımlarda bireylerin kolaylığını sağlamak ve sosyal mecrada etkili olmak markalar için hayati önem taşır. Dijital reklamı ele almadan önce küresel köy kavramını açıklarsak isek bağlantıyı daha net inceleyebiliriz.
 
   Küresel köy, Kanadalı yazar Marshall McLuhan'la birlikte anılan bir kavram. McLuhan, özellikle elektronik iletişimin yaygınlaşmasıyla birlikte, dünyanın küçük bir topluluk gibi olacağına inanmıştı. Örneğin, dünyanın pek çok farklı yerindeki insanlar, televizyon programları yoluyla aynı haber ve olayları izlemektedir. İnsan etkileşiminin globalleştiği ve herkesin etkileşime tek tuşla yapabildiği dünyamızda reklamlarda internet ve sosyal mecralarda yer alan dijital reklamlardan oluşmaktadır. Dijital reklamlar kişilerin günlük hayatımızda herhangi bir sitede veya sosyal medyada karşımıza çıkar.Dijital reklamlar yaratıcı  ve hedef kitlenin dikkatini çok kısa sürede çekebilmektedir. Ayrıca diğer mecralara göre etkileşimi daha ölçümlenebilir olması marka reklam stratejilerini tasarlarken markalara kolaylık sağlar. Sosyal medyada yer alan reklamların popülaritesi bakıldığında televizyon radyo ve gazete gibi geleneksel reklam mecralarından çok daha popüler olduğu görülür. Dijital reklamcılığın en zor kısmı ve belki de en temel riski ise insanlar gün boyu çok sık karşılaştığı için insanlar bu reklamları gözardı etmeye dikkat etmemeye başlarlar. Hal  böyle olunca Dijital reklamlar ayrı bir yaratıcılık ve uzmanlık gerektirir.


İnternet Reklamcılığının Avantajları Nelerdir?
İnternet reklamcılığı avantajları doludur diyebiliriz. Bu avantajlar; Reklamı yapılan ürün veya hizmet daha fazla kişi tarafından görüntülenir.
İnternet reklamları sayesinde reklamınız oldukça kısa bir süre içerisinde onlarca kişiye ulaşacaktır. Tabii bu etkili bir kampanya ile gerçekleşir.
Reklamı yapılan ürün ile ilgili bilgi almak isteyen kişi sayısı artacağından ürün tanıtımını yapmak daha kolay bir hal alır.
Ürün ve hizmet satışlarınızın artmasını sağlar.
Yüksek bütçeler ayırmadan sadece internet üzerinden uzun süreli reklamlar verebilirsiniz. Bu sayede işletmeler kar etmiş olur. Ayrıca internet reklamları sayesinde Tv reklamları, broşür vb. gereksiz harcamalardan kurtulmuş olacaksınız.
İnternet reklamları istenen dil seçenekleriyle yayınlanabileceğinden dünya çapında bir kampanya yapılmış olur.
Diğer reklamcılık yöntemleriyle ulaşılamayan alanlara dahi ulaşılabilir.
Bu reklamlar sayesinde üretici ve tüketici arasında bir bağ kurulmuş olur.
İnternet Reklamcılığının Dezavantajları Nelerdir?
Oldukça farklı avantaja sahip olan internet reklamcılığının dezavantajları da vardır. Bunlar;
Reklam süresinin bittiğini bilmeyen şirketler, reklam kampanyasının devam ettiğini sanabilir ve hedefine ulaşamaz.
Bütçe yanlış girilirse yüksek tutarlar harcanmak zorunda kalınabilir.
Hedefleme doğru yapılmadığı durumda reklam kampanyası için boşa zaman harcanmış olur.

Reklam kampanyalarının analizi yapılmalıdır ve etkili olup olmadığı belirlenmelidir. Aksi takdirde zaman ve maliyet kaybına yol açar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Geçmişten Günümüze Kadın- Erkek ilişkileri

                                    DÜNÜYLE BUGÜNÜ İLE KADIN ERKEK İLİŞKİLERİ Günümüzde kadın erkek ilişkileri bireylerin yaşamlarını şek...