Google
Görüntülü Reklam Ağı Nedir?
Google Görüntülü Reklam
ağı önceki adıyla Google İçerik Ağı; resim, zengin medya veya video gibi
AdWords reklamlarının yer aldığı büyük bir web sitesi topluluğudur. Google
Görüntülüğü Reklam Ağı aralarında Google Haritalar, Blogger, Youtube, Gmail ve
bir çok ünlü ve yüksek trafikli sitelerin yer aldığı toplam internet
kullanıcılarının %80’inden fazlasına ulaşan büyük bir topluluktur. Bu ağ
üzerinden hangi ünlü websitelerine ulaşabileceğinizi görmek için “Google
Display İle Reklam Verebileceğiniz Ünlü Siteler” başlıklı yazımınızı
inceleyebilirsiniz.
Google
Görüntülü Reklam Ağı Avantajları ve Dezavantajları
Google video reklamlar Arama
motorlarında kullanıcılar belli bir bilgiyi aradıkları zaman reklamlarınızı
gördüklerinde doğrudan ulaşmak istedikleri konu ile alakalı bir sonuca
ulaştıkları takdirde Adwords reklamınız etkili bir şekilde hedef kitlenize
ulaşacaktır. Google Display Network’te ise kullanıcılar genellikle bilgi aramak
yerine siteler üzerinde farklı konular arasında dolaşırken reklamlarınıza bu
web sitelerin Google reklam alanı kabul edilen yerlerinde reklamlarınızı görüp
mesajınıza maruz kalacaklardır. Bazı web sitelerinin Google Adsense üzerinden
para kazanmak amacı ile sayfa içerisine rahatsız edici şekilde reklam alanları
eklemeleri ve diğer reklam kullanımları ile oluşan görsel kirlilik arasında
sizin reklamızında olumsuz olarak etkilenebileceği unutulmamalıdır. Buradaki en
önemli nokta, içerik reklamlarında metin reklamları haricinde, hareketli banner
reklamlar ve video reklamlar kullanarak gerek markanızın bilinirliliğini gerek
ise farklı mesajları bu tür reklamlar aracılığyla kitlelere ulaştırabilmenizdir.
En doğru şekilde ve profesyonel olarak hazırlanacak Google İçerik Reklamları,
online pazarlama faaliyeti olarak müşteri bağlılığı oluşturmak, marka
bilinirliği yaratmak isteyen yani branding hedefleyerek markalaşma yolunda olan
websitesi ve kurumlar için son derece etkili olarak kullanılabilir.
Google Görüntülü Reklam
Ağı Kampanya Türleri
İçerik
Hedefli Kampanyalar: Seçeceğimiz anahtar kelimeler ile
sitelerin otomatik olan hedeflendiği kampanyalardır. Google teknolojsi otomatik
olarak kampanyanıza eklediğiniz kelimelerin geçtiği siteler ve bu sitelerin en
uygun sayfaları seçerek reklamlarını gösterir. Bu kampanya türünde ayrıca
istenilen konuya yönelik hedefleme de yapılabilir. Görüntülü Reklam Ağı Anahtar
Kelimeleri
Yerleşim
Hedefli Kampanyalar: Reklamların gözükmesini istediği siteleri
seçebildiğiniz, site hedefli kampanyalardır. Reklamınızın gözükeceği
websitelerini seçerek sadece buralarda yer alabilirsiniz.
Google
Yeniden Pazarlama Kampanyaları: Websiteniz üzerinden
sunduğunuz ürün veya hizmetlere daha önceden ilgi duymuş kişilere tekrardan
ulaşabileceğiniz bir kampanya türüdür. Bir çok farklı hedefleme yapabileceğiniz
Google Remarketing kampanyasında gerek sitenizde belli bir sayfaya ulaşmış
gerek ürün satın almış gerek ise reklamınıza daha önce tıklamış kişileri
hedefleyebilirsiniz. Remarketing kampanyaları hakkında daha fazla bilgi almak
için bize ulaşabilirsiniz.
Gelişmiş
Kampanyalar: Hem belli sitelerin seçilip hem de
anahtar kelimelerin eklendiği, konu ve demografik hedefleme ile remarketing
özelliğinin birarada kullanıldığı kampanyalardır. Google tarafından yapılan en
son değişiklik olan “Google Adwords Enhanced” özellikleri ile tüm özellikleri
bir arada hatta aynı kampanyada farklı reklam grupları AdwordsSeçtiğiniz Yer
almak istediğiniz siteler içerisinde, kampanyanıza eklediğiniz anahtar
kelimelerin geçtiği sayfalarsa reklamlarınız gözükür.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder