GOOGLE ADWORDS REMARKETTİNG
Google
AdWords yeniden pazarlama yani en yaygın adı ile remarketing, websitenize daha
önce gelmiş kullanıcılara reklamlarınızı göstermeyi hedefleyen reklam
modelidir. Yani e-ticaret işi yapan bir websiteden bir çanta beğendiniz ve
çantayı satın almadan siteden çıktınız. Her ne hikmetse, bu çanta her yerde
karşınıza çıkmaya başladı. Tanıştırayım, karşınızda yeniden pazarlama
Yeniden
Pazarlamada Dikkat Edilmesi Gerekenler
Yeniden
pazarlama doğru kurgulandığı takdirde en iyi dönüşüm elde ettiğiniz kampanya
olacaktır. Minimum maliyetlerle maksimum gelir yani.
Sepette Kalan Müşteriler:
Yeniden pazarlamayı, bir ürünü sepete atmış ancak satın alma işlemeni
tamamlamamış müşteriler için aktif kullanmalısınız. Hatta bu kitleye değişik
teklifler ile gidebilirsiniz. Örneğin, “siparişini tamamla %10 indirim kazan”
gibi bir reklam metni, dönüşüm oranınızı arttırmanızı sağlayacaktır. (Düzenli
reklam optimizasyonu yapmakta fayda var)
Daha Önce Alışveriş Yapanlar: Bu
kitle de sizin için altın değerindedir. Yani şöyle düşünebilirsiniz:
Reklamlarınızı websitenizden alışveriş yapma potantsiyeli olan kişilere
göstermeye çalışıyorsunuz ancak internet dünyası derya deniz…Ya sitenizden daha
önce alışveriş yapanlara ulaşabilseniz, harika olmaz mı? Kesinlikle olur!
Google AdWords yeniden pazarlama ile bu mümkün.
Reklam Stratejisi:
Yeniden pazarlama reklamlarınızı göstereceğiniz kitleye, rastgele reklamlar
göstermemelisiniz. Mutlaka hedef kitlenize uygun reklamlar seçmelisiniz. Ayrıca
reklamlarınızın çok daha fazla müşterinize ulaştırmak için farklı reklam
boyutları tercih edebilir, reklamlarınız için görsel seçerken Google reklam
galerisini kullanabilirsiniz.
Gösterim Sıklığı:
Eğer yeniden pazarlama listeniz az sayıda müşteriden oluşuyorsa, reklam
gösterim sıklığını biraz kısmanızda fayda var. Şöyle düşünün listeniz 500
kişiden oluşuyor ve siz bu kişilere bütçeniz dahil de hiç durmadan
reklamlarınızı gösteriyorsunuz. Müşterilerinizi irite etmemekte fayda var.
Dönüşüm Kodları:
Bu konuya da değinmeden edemeyeceğim. Yeniden pazarlama kodları gibi dönüşüm
kodlarını da mutlaka ilgili sayfalarınıza yerleştirmelisiniz. Dolayısıyla hangi
reklamlarınızın iyi sonuçlar verdiğini görüp, ona göre AdWords reklam
optimizasyon çalışmalarınızı yapabilirisiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder