GOOGLE ADWORDS NEDİR? AVANTAJLARI
NELERDİR?
Google Adwords, Google'ın
sunmuş olduğu bir reklamcılık hizmetidir. Google AdWords ile reklam veren
kullanıcıların reklamları, aranan kelimeyle ilişkilendirilerek; Google arama
sayfasında arama sonuçlarının en üstünde ve en altında yer almaktadır.
Google'ın gelirlerinin yaklaşık %90'nını reklam hizmeti oluşturmaktadır.
AdWords reklamları; küçük, orta ve büyük ölçekli tüm işletmelere hizmet
vermektedir. Bu sisteme dahil olduğunuzda, hedef kitlenizin yapabileceği arama
sorgularını, sayfa ziyaretinde bulanabileceği web sitelerini, kategori ve
konuları belirleyerek spesifik olarak hedefler ve reklamlarınızı
gösterebilirsiniz. Böylelikle istediğiniz anahtar kelime kalıplarıyla Google,
search alanında reklamlarınızı gösterebilir. Aynı zamanda Google ile anlaşmalı
web sitelerinde reklamlarınızı görsel olarak gösterebilir, hatta sayfa
ziyaretinde bulunan kullanıcıları remarketing sayesinde, daha uygun maliyetler
ile hedefleme yapabilirsiniz. Bu sizi bilen değil, sizi bilmeyen kullanıcıları
da potansiyel müşteri portföyünüze eklemenizi sağlar.
Satışa
yönelik bir reklam verme yöntemidir.
Google
Adwords reklamlarının hedef odaklı olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Google’
da yer alan hedef kitle satın almaya yönelik arama yapan kullanıcılardır.
Google Adwords reklamlarının da bu kitleye yönelik direkt reklamlar olması
satışa yönelik bir reklam metodu olduğunu ortaya koyar. Bu bağlamda Google
Adwords reklamları markaların dijital pazarlamada avantaj sağladığı bir reklam
yöntemi olarak kullanılmaktadır.
Düşük ve kontrol edilebilir maliyet
özelliği vardır.
Google
Adwords küçük ölçekli veya büyük ölçekli marka olması fark etmeksizin oldukça
hesaplı bir reklamlama metodudur. Reklam veren Google Adwords’ de önceden
belirlenmiş bir bütçe ile üst limit belirleyebilir. Bununla birlikte anlık
olarak kampanyalarını durdurabilme ve başlatabilme avantajına sahiptir. Maliyet
bakımından markaların fayda sağlayabileceği bir reklam metodudur.
Esnek
yapısı ile ön plana çıkar.
Google
Adwords’ de marka reklam kampanyalarını, duyurularını, anahtar kelimelerini
anlık olarak takip edebilir. Ve değişen, fark edilen trendlere göre düzenleme
yapabilir. İstenilen zamanda reklamların durdurulup sonra devam ettirilebilme
özelliğinin yanı sıra tüm bunların hızlı ayarlama özellikleri ile kısa
sürelerde gerçekleştirilebilmesi Google Adwords’ u diğer reklam metotları
arasında avantajlı olarak ön plana çıkarır.
Ölçülebilir
ve analiz edilebilir raporlama özelliklerini içerir.
Özellikle
geleneksel reklam yöntemlerinden ve diğer dijital reklam yöntemlerinden daha
detaylı raporlama özelliği reklam veren markaya büyük avantaj sağlamaktadır. Reklam
veren marka Google Adwords reklamları ile oldukça detaylı verilere kolaylıkla
sahip olabilir. İlerleyen süreçte nasıl bir strateji üzerine reklam oluşturması
gerektiğinde en doğru bilgiyi Google Adwords’ un bu özelliği ile edinebilir.
Erişim
bakımından kontrol edilebilir özelliklere sahiptir.
Google
Adwords dil, şehir gibi hedef belirleme özellikleri ile markanın reklamını
hitap ettiği hedef kitleye yönelik yayınlayabiliyor. Bu sebeple erişim oranı
dijital medyada yüksek olan Google Adwords’ un daha etkili bir hal almasını
sağlıyor ve markaların bu reklam yöntemi ile etkileşim oranını arttırmasında
avantajlı kılıyor.Google Adwords
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder