2 Ekim 2017 Pazartesi

E-ticaret nedir? Sağladıkları avantajlar nelerdir?


E-TİCARET NEDİR?

E-ticaret, en basit anlatımıyla elektronik ticaret yaparak para kazanmaya yarayan sistemin adıdır. E-ticaret kavramı 1990’lı yılların sonlarına doğru kullanılmaya başlamıştır. Amazon ve Yahoo gibi şirketlerin e-ticaretteki başarıları diğer girişimcileri de bu alanda cesaretlendirmiştir. Dolayısıyla daha çok girişimci bu sektöre girmiştir. Böylelikle hızlı bir ivme yakalayarak değerlenen e-ticaret sektörü önemli bir kazanç kapısı haline gelmiştir. Ülkemizde de 1998 yılından sonra büyük mağazaların öncülüğünde e-ticaret uygulanmaya başlamıştır.

E-ticaret sistemi, B2B ve B2C olarak ikiye ayrılmaktadır;

B2B ( Business to Business): Şirketlerin kendi arasında yaptığı e-ticarete verilen
isimdir. Bu sistemde amaç, satıcı ve tedarikçi şirket arasındaki alışverişin internet üzerinden kısa sürede yapılmasıdır. Bu çerçevede şirketlerin tedarikçi şirketlere sipariş vermesi ve faturaları ödemesi burada gerçekleştirilmektedir. Örneğin; Konya’da bulunan bir firmanın İstanbul’daki tedarikçi bir firmaya elektronik ortamda sipariş vermesi, üretici bir firmanın bayilerine web sitesi üzerinden bayi giriş ekranı oluşturması B2B sistemine dahildir.

B2C (Business to Consumer): Üretici ile tüketici arasındaki e-ticaret de B2C olarak adlandırılır. Bu sistemde fiyatlar nettir. Dolayısıyla tüketici ürünü alırken ne kadar bir ücret ödeyeceğini bilerek alışveriş yapar.

B2C kendi içerisinde ikiye ayrılır. Birincisi; sanal mağazacılık hizmetleridir. Burada üretici ve tüketici doğrudan bir etkileşim içindedir. İkincisi ise; üretici ve tüketici arasında bir aracı vardır. Burada aracı, üreticiden aldığı malı kendi de belli bir miktar kar marjı ekleyerek tüketiciye ulaştırır.


E-ticaretin Avantajları Nelerdir?
Firmanın İnternet üzerinden müşterilerine ulaşabileceği 7/24 açık bir şubesi yani online dükkanı olur.
Elektronik ortamda alışveriş süreci hızlı gerçekleştiğinden zamandan tasarruf sağlanır.
İnternet ortamında ürün çeşitliliği için mekan sıkıntısı olmadığından, müşteriye daha fazla ürün çeşidi sunulabilir.
Müşteri kısa süre içinde pek çok ürünü inceleyebilir. Ürün kıyaslama imkanları daha geniştir.
Müşteri açısından sanal ortamında birden fazla alışveriş yapabileceği firma olduğundan rekabet nedeniyle düşük fiyata ürün alabilir.
Stok, ürün maliyeti, iş gücü, dükkan giderleri reel bir mağazaya oranla çok daha düşüktür.
Klasik bir mağaza sadece bulunduğu bölge içindeki müşteri potansiyeline hitap eder. Oysa e-ticaret firmaları için böyle bir sınırlandırma söz konusu değildir.
E-ticaretin sunduğu avantajları alıcı ve satıcı açısından ele alacak olursak;
Müşteri açısından avantajları;
Evden hızlı bir şekilde alışveriş yapma imkanı sağlar.
Ürün fiyat araştırması ve alım yapmak için harcanan ulaşım giderleri ortadan kalkar.
Ürün çeşitliliği içinde tercih yapma imkanı geniştir.
Ürün kıyaslama imkanları daha geniştir.
İstenilen ürün hakkında araştırma ve kullanıcı deneyimlerine ulaşmak kolaydır. Bu sayede ürün hakkında ilk elden gerçekçi bilgilere ulaşma imkanı sağlar.

Satıcı açısından avantajları;

Ürünlerini satabileceği 365 gün, 24 saat açık bir şubeye kavuşur.
Ürünlerini tanıtan bilgileri detaylı olarak sunabileceği online bir platforma sahip olur.
Stok yapmadan, ürün satışı yapabilir. Depo, dükkan kirası, eleman, elektrik, su, telefon, fax vs. gibi gider kalemlerini ciddi oranlarda azaltarak kazanç sağlar.
Dünyanın her köşesinden sürekli ve yeni müşteriler kazanma imkanı yüksektir.
E-Ticaretin Dezavantajları Nelerdir?
Satıcı ile müşterinin yüz yüze görüşerek birebir iletişim kurma imkanı yoktur.
Müşterinin satın almayı düşündüğü ürünü canlı görme, inceleme ve deneme imkanı yoktur.
İnternet üzerinden gerçekleştirilen alışverişlerde alıcılar kargo süresini beklemek zorundadır.
E-Ticaretsitenizin güvenlik açıklarının bulunması sitenizi kötü amaçlı yazılımların saldırısına maruz bırakabilir. Bu da satıcı açısından risk oluşturmaktadır.
İnternet alışverişlerinde geri iade reel bir mağazaya oranla daha yüksektir.
Online tüketiciler kredi kartlarını internette kullanmaktan çekinmekte. Bu nedenle de sanal alışverişlerini genellikle tanınmış, güvendikleri firmalardan yapmaktadır. Yeni e-ticaret firmalarının tanınmaları ve müşteri güvenini kazanmaları zaman alabilir.
Müşteriler alışveriş yapmadan önce, Google ortamında fiyat araştırması yapmaktadır. Bu sebeple ürün fiyatlandırmasında rekabet gücünüz yoksa yaşam şansınız da yoktur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Geçmişten Günümüze Kadın- Erkek ilişkileri

                                    DÜNÜYLE BUGÜNÜ İLE KADIN ERKEK İLİŞKİLERİ Günümüzde kadın erkek ilişkileri bireylerin yaşamlarını şek...